Rajasthan - Varanasi - New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Amy en Paul Wereldreis - WaarBenJij.nu Rajasthan - Varanasi - New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Amy en Paul Wereldreis - WaarBenJij.nu

Rajasthan - Varanasi - New Delhi

Door: Amy & Paul

Blijf op de hoogte en volg Amy en Paul

30 December 2011 | India, New Delhi

Heee allemaal,

Bizar en super laat weer een update van idd weer het stel Amy en Paul. Het is alweer maanden geleden sinds onze laatste update, maar er is dan ook een hoop gebeurd in de tussentijd. We zitten nu in Australie en moeten nog India afmaken, dus ga er maar eens goed voor zitten.

Anyway, ik (Paul) was gebleven bij Udaipur. Prachtige plaats aan een mooi meer waar jazeker, James Bond's Octopussy was opgenomen. Die heb ik daar met een stel gasten gekeken en zo'n oude film is echt legendarisch 40 jaar na dato. Een hoop patsboemknal en James heeft 100 man vermoord. Daarna verder naar Jodhpur, de blauwe stad met het mooiste fort van Rajasthan. Van daar snel verder naar het westen, naar de Indiase grens met Pakistan. Hier verbleef ik net als vele westerse toeristen in Jaisalmer, voor een heuse kamelensafari. Dit was echt fantastisch, slapen onder de sterren met de silouetten van kamelen op 5 meter van je is echt geweldig. Er waren echter een paar kinken in de kabel: na een paar uur doet je reet echt bizar veel pijn, 's nachts waren er gigantische mestkevers die uit het zand omhoog kwamen en last but not least, mijn fijne kameel gooide me op dag 2 lekker van zijn rug af. TIjdens de draf vielen 2 flessen water van zijn rug, toen tripte hij de pan uit en kwam ik vanaf 3 meter hoogte op het enige doornbosje in de wijde omtrek. Maar goed, niks gebroken en een mooi verhaal rijker.

Na Jaisalmer ging ik naar Pushkar, een oude hippiekolonie van westerse toeristen. Daarna een busreis+treinreis van een uur of 25 en ik was in Varanasi. Hier kan ik een boek over schrijven, wat een bizarre ervaring was dat. Zooo veel mensen, motoren, rikshas, koeien,geiten door zulke nauwe straatjes. Ik hield het er 4 uur per dag vol en dan moest ik weer op het dakterras van mijn hotel gaan zitten. Het meeste bijzondere aan Varanasi is dat het aan de (voor Hindoes) heilige rivier de Ganges ligt. Wanneer zij zich hier in wassen dan reinigt dat de zonden, als zij zich hier een ' zeemansgraf' laten aanmeten dan breekt dat de leven en dood cyclus en gaan zij naar het Nirwana. Als je deze twee combineert dan krijg je dus voor ons westerlingen heeele rare situaties. Mensen dronken water uit de rivier of poetsten hun tanden, terwijl daar een zojuist semi-gecremeerd lijk voorbij kwam drijven. Hmmm.....

Na Varanasi was New Delhi aan de beurt, waar ik eindelijk weer Amy zou gaan zien. Op 6 oktober kwam zij aan op het vliegveld en zijn wij dan ook, na wat opstartonwennigheden, weer een beter stel dan ooit. Samen hebben wij daar nog een aantal museau bezocht, de Jamma Masjid moskee gezien en een dagtrip naar Agra gemaakt, naar wrs het enige wereldwonder dat alle verwachtingen overtreft. Stervensdruk en vol met ' touts' (toeristen-jakhalzen) maar zoooo prachtig. Amy heeft hier heel mooie foto's van gemaakt, zie FB daarvoor.

Na New Delhi stapten we op het vliegtuig naar Thailand. Eenmaal aangekomen bereikte ons het nieuws dat het Noorden compleet overstroomd was, en Bangkok waarschijnlijk nog zou volgen. Hierop besloten wij dat het verstandig zou zijn om ZO Azie counter clockwise te bereizen ipv andersom. We gingen dus eerst naar Koh Chang, een eiland in het zuidoosten van Thailand. Na een weekje bijkomen van India gingen we naar Siem Reap in Cambodja, en van daaruit dan naar Vietnam en Laos. Daarover snel meer, eerst maar hopen dat iederen het tot hier heeft kunnen volhouden. Voor degene die we nog niet hebben gesproken alvast een heel goed 2012 gewenst. Laten we maar hopen dat de maya's ernaast zitten...

Dikke X vanuit een bloedheet Noosaheads in Australie,
Eem/Paul

• 30 December 2011 - 01:36

Amy:

Thx voor de update schat!!! Het beschreven wereldwonder in Agra was natuurlijk de Taj Mahal....wat een beauty :)

• 30 December 2011 - 06:55

Marjolein:

thx voor de update schatten!!! ;)

• 30 December 2011 - 08:05

Nellie Van Dam:

Ook al wist ik dus hoe je reis in India was verlopen, maar ik vind het altijd heerlijk om het nog te lezen. Spreek jullie snel. Kus Nellie

• 30 December 2011 - 08:23

Joël :

Giga verhaal weer... Veel plezier verder!!!

En uiteraard een mooi uiteinde van 2011.

Wat betreft de maja's.... Mijn ffilosofie: de aarde gaat een bestaande curve opnieuw volgen...

Greets en x
    Joël

• 30 December 2011 - 14:22

Mark:

Klinkt goed, zeker vanuit een koud en regenachtig Nederland. Jullie ook alvast de beste wensen voor 2012 en die maya's dat zal wel loslopen.

grtz Mark

• 30 December 2011 - 14:22

Mark:

grtz Mark

• 30 December 2011 - 18:10

Arlette:

Jammer dat jullie niet wat meer hebben geschreven, erg leuk om te lezen weer.

nog maar 240 dagen..... dan zijn jullie zeker weer in het land, het aftellen is begonnen;)